Atkinson-Hilgard: Pszichológia, szociálpszichológiai fejezet, feladat: Ha mi lennénk egy politikai kampány irányítója, hogyan keltenénk fel a nem túl érdeklődő csoportok figyelmét? És hogyan az elmélyültebbekét? Esetleg lehetséges-e, hogy mind a kettőt megszólítjuk? Az ismeretek alapján oldjuk meg,
A nem túlérdeklődő közönséget mindenképpen a perifériás vagy mellékúti meggyőzéssel igézném meg. Ezen belül főként a kontextusbeli sajátosságokat hangsúlyoznám, továbbmenve a fizikai vonzerő lehetőségét aknáznám ki, ami főként a közlemény által lehetségesen bekövetkező „kellemességet” segítene indukálni. A klasszikus kondicionálás elvét követve, az egyén a kellemesség emócióját, mint feltétlen ingert (UCS) asszociálja a semleges ingerként (CS) jelentkező politikai párthoz. Ez a tanulás természetesen a sorozatos párosítások révén, a tanulási fázis következtében válik lehetségessé. A perifériás meggyőzés része a heurisztikák figyelembe vétele, éppen ezért lehetőleg minél több, egyszerűen és tömören megfogalmazott erős érv hallatsszon el, így több érv esetén nagyobb a meggyőzés valószínűsége. Maga a fizikai vonzerőre alapozott perifériás meggyőzés azt is lehetővé teszi, hogy a sokak által elfogadott „Minden politikus hazudik” heurisztikát kiküszöböljük.(legalább részben)
A központi úton történő meggyőzés az elmélyültebben gondolkodókat hivatott meggyőzni. Ez főként az érvek erősségében,tartalmiságában merülhet ki, hiszen a feldolgozásvalószínűségi elmélet kimondja, hogy a kontinuum bizonyos részén lévők hajlandóak feldolgozni az üzenetet, és nem csak a formaiságok révén döntenek. Ezek többnyire azok az emberek, akik világosan tisztában vannak saját érdekükkel, és a kampány hirdetés ezt ki is hangsúlyozza az erős érvek mellett.A közlés természetesen minden esetben egyoldalú
Továbbá az Miller, G.R., által deklarált meggyőzés elősegítő bizonyos szószerkezetek:
Csoportjaik: virtue device - erénykapcsoló poison device - méregkapcsolótestimonial device - tanúbizonyság kapcsoló together device – konformitáskapcsoló (wikipédián rajta van egy kicsit részletesebben, de mint sok könyvet, ezt sem fordították le magyarra)
Releváns tényező, hogy a meggyőző szószerkezetek koherensek legyenek a befogadók érzelmeikkel,hiedelmeikkel(Arisztotelész: retorika)érdekeikkel.
Továbbmenve az érveket és az elhangzott mondatokat úgy kell rendezni, hogy azoka befogadóban disszonanciát keltsenek, továbbá a hirdetés közleménye sugalmazza a disszonancia redukció lehetőségét. Ezt egyebek mellett úgy lehet elérni, hogy az előbb tárgyalt központi úton hangsúlyozzuk az egnyén felelősségét az esetlegesen kialakulóban lévő , vagy a már kialakult rossz dolgok miatt, és a hamis dilemmát alkalmazva, egy alternatívát nyújtunk,nevezetesen hogymondjuk szavazzon a pártra(Velünk, vagy ellenünk hamis dilemma)